تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : 92
ماجراجویی های جسورانه و ناتمام هوآوی در خودروسازی

ماکسترو S800 ؛ رقیب چینی میباخ

هوآوی و جک (JAC) بالاخره سدان فوق لوکس، مجلل و فول‌سایز خود را به صورت رسمی روانه بازار ساختند. ماکسترو S800 در بازار چین برچسب قیمتی مابین 98 هزار تا 141 هزار دلار خواهد داشت.
ماکسترو S800 ؛ رقیب چینی میباخ
ریشه نام ماکسترو S800
نام ماکسترو (Maextro) را باید مشتقی آشکار و برداشتی آزاد از واژه ایتالیایی Maestro دانست که «استاد تمام» و «رهبر ارکستر» معنا می‌دهد. در عین حال، جایگزینی S با X گویی برای تلقین و تثبیت کلمه Max انجام پذیرفته تا تاکیدی موکد باشد برهمه چیز تمام بودن این سدان فوق لوکس و فول‌سایز. همانطور که می‌بینید، این نام از دل بازی هایی آگاهانه و هوشمندانه با کلمات و واژه‌ها زاده شده است.


 ابعاد و اندازه‌های ماکسترو S800
طول، عرض و ارتفاع بدنه ماکسترو S800 به ترتیب برابر با 5480، 2000 و 1536 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن نیز معادل 3370 میلی‌متر است. بدین ترتیب و با این حساب، ماکسترو S800 از لحاظ ابعادی مرسدس-میباخ S-Class را پشت سر می‌گذارد. حجم فضای بار خودرو نیز 445 لیتر است که تماما با مخمل ضخیم پوشانده شده است. ناگفته نماند که خریداران این امکان را دارند که ماکسترو S800 را در نسخه‌های چهار نفره یا پنج نفره سفارش دهند.
 

طراحی ظاهری ماکسترو S800
جدا از سودای شاخ و شانه کشیدن برای میباخ، ماکسترو S800 نگاهی جدی به سهم خواهی از بازار قدیمی ترین و نامدارترین برند پریمیوم خودروسازی چین یعنی هونگچی نیز دارد. مطابق ترند جدی جاری در سگمنت خودروهای لوکس بازار چین، در ماکسترو S800 نیز ناظر تنوع قابل‌توجهی از ترکیبات دو رنگ برای بدنه خودرو هستیم.
در نمای جلوی خودرو، چراغ های اصلی ایستاده در ترکیب با دو نوار نورانی افقی در قسمت فوقانی و تحتانی‌شان، صلابت و سیطره پیکره خودرو بر سطح جاده را دیکته می‌کنند. در نمای جانبی، از شلوغ کاری اجتناب ورزیده شده و گویی شاهد نوعی نگرش نئوکلاسیک آینده‌نگرانه در سرتاسر پیکره خودرو هستیم. در قسمت انتهایی بدنه، حجم عظیم ستون C خودرو نیز در معیت خط سقف فست-بک مانند، تجمل و صلابت S800 را هر چه بیشتر به رخ می‌کشد. در نمای عقب نیز فرم مستطیلی و به پیوسته چراغ‌ها، شمایل گرافیکی جذابی را در خود جای داده که کهکشان راه شیری را در ذهن تداعی می‌سازد.
 
طراحی داخلی و کابین ماکسترو S800
توجه به جزئیات در کابین ماکسترو S800 در سطحی خارق‌العاده قرار دارد؛ از عناصر کریستالی پولیش شده با دست گرفته تا اجزای فلزی که با دقت 1 میلی متری و در دمای 1300 درجه سانتی‌گراد فورج‌کاری شده‌اند. تریم چوبی به کار رفته در کابین ماحصل فرآیند طاقت‌فرسای همسان‌سازی الگو (Grain matching) است.
سرنشینان ردیف عقب ماکسترو S800 از صندلی های Zero Gravity بهره می برند که نه تنها تا 148.5 درجه قابل خم شدن به عقب هستند، بلکه به صورت برقی در 20 جهت قابل تنظیم بوده و مجهز به ماساژ چند نقطه‌ای نیز هستند.
 
مشخصات فنی ماکسترو S800
در بخش پیشرانه و قوای محرکه، ماکسترو دو انتخاب کلی را پیش روی خریداران قرار می‌دهد؛ نسخه تمام الکتریکی (Pure Electric) یا مدل های الکتریکی بُرد افزا (EREV یا Extended Range Electric Vehicle).
 مدل تمام الکتریکی با آرایش دو موتوره و باتری‌های 95 کیلو وات ساعتی،  قدرتی در حدود 523 اسب بخار را برای خودرو فراهم می‌آورد و برد پیمایش آن طبق چرخه CLTC چیزی در حدود نهایتا 702 کیلومتر خواهد بود. همچنین با شارژرهای فوق سریع (Ultra-Fast) شارژ 10 الی 80 درصدی باتری‌های آن تنها 12 دقیقه زمان خواهد برد.
اما مدل های EREV حکایت متفاوتی دارند و در دو نسخه دو موتوره و سه موتوره عرضه می‌شوند. در نسخه دو موتوره ترکیب یک پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری توربو با پیشرانه الکتریکی و پکیج باتری 65 کیلووات ساعتی – که با شارژهای فوق سریع در عرض 10.5 دقیقه بین 10 تا 80 درصد شارژ خواهد شد- قدرتی معادل 523 اسب بخار را برای جثه ماکسترو S800 فراهم می‌آورد .برد پیمایش خودرو با این آرایش فنی در حالت تمام الکتریکی 400 و در حالت کلی و ترکیبی 1333 کیلومتر خواهد بود (با مصرف 0.09 لیتر بنزین در صد کیلومتر!)
نسخه EREV سه موتوره ماکسترو S800 اما خروجی قدرت دیوانه واری دارد؛ 850 اسب بخار! بُرد پیمایش نسخه سه موتوره در حالت تمام الکتریکی اش 365 کیلومتر و در حالت کلی و ترکیبی 1200 کیلومتر است و این یعنی مصرف سوخت آن نیز کمی بیشتر از نسخه تک موتوره و در حدود 0.25 لیتر در صد کیلومتر است!
ناگفته نماند که نسخه تمام‌برقی ماکسترو S800  در ۴.۳ ثانیه، نسخه EREV سه‌موتوره در ۴.۷ ثانیه و نسخه دو موتوره EREV آن در ۴.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می‌رسند.
ماکسترو S800 اولین محصول ساخته‌شده بر روی پلتفرم «تولین‌دراگون» است که بر یک شاسی تماماً آلیاژ آلومینیومی با سیستم تعلیق جلو از نوع دوجناغی و تعلیق عقب نیز از نوع مستقل پنج اتصالی ساخته شده است.


تکنولوژی‌های ماکسترو S800
ماکسترو S800 از سیستم رانندگی هوشمند ADS 4 هوآوی استفاده می‌کند که به کمک هوش مصنوعی آموزش‌پذیر (AI trains AI) ارتقا یافته است. چهار حسگر لیدار و مجموعه‌ای از ۳۲ حسگر دیگر برای تشخیصی فراگیر و ۳۶۰ درجه، امکان رانندگی خودکار در سناریوهای دشوار و مسیرهای پیچیده مانند خطوط باریک، پارک دقیق و اجتناب از موانع را برای ماکسترو S800 فراهم می‌کند. کاکپیت هوشمند Harmony ALPS 2.0 و تکنولوژی ارتباطات Galaxy هوآوی نیز در این خودرو به کار رفته‌اند.
به لطف قابلیت گردش 12 درجه‌ای چرخ‌های عقب، شعاع گردش خودرو به 5.05 متر رسیده که حتی در قیاس با خودروی به مراتب کوچکتری نظیر مینی، رقم بهتری به حساب می‌آید.
با 43 بلندگو و توان خرجی نهایی 2920 وات، ماکسترو S800 قدرتمندترین و رده بالاترین سیستم صوتی در بین تمامی محصولات خودرویی عرضه شده توسط هوآوی و شرکایش ( تحت عنوان "اتحاد حمل و نقل هوشمند هارمونی") را داراست؛ با بلندگوهای تعبیه شده در پشت سری صندلی‌ها که مجهز به الگوریتم های تطبیقی پخش صدا هستند.
ماکسترو S800 همچنین به کلید هوشمند Star Flash هوآوی مجهز است که همراه با هوآوی واچ 5 معرفی خواهد شد و با دقت ۶ برابری نسبت به کلیدهای سنتی، خودرو را از فاصله ۲۰ متری تشخیص داده و درفاصله  ۳ متری بازگشایی می‌کند و در سناریوهایی نظیر به همراه داشتن وسایل و چمدان نیز به طریقی قابل اطمینان، مفید و موثر ظاهر خواهد شد.
 

قیمت و زمان عرضه ماکسترو S800
این محصول پریمیوم اتحاد جی‌ای‌سی و هوآوی در بازار چین قیمتی مابین 708.000 تا 1.018.000 یوآن ( معادل حدودا 98.300 تا 141.000 دلار آمریکا) خواهد داشت. در ابتدا 599 دستگاه از S800 تحت نام و عنوان سری برنامه پیشگام تحویل خریداران خواهد شد و سپس عرضه گسترده خودرو از اواسط ماه آگوست 2025 آغاز خواهد شد.

  https://andishran.ir/vdcg4.9yaak9xrrp.html
نام شما
آدرس ايميل شما